Warunkowe przekazywanie połączeń: co oznacza, jak wyłączyć, lub włączyć przesyłanie i czy warto z niego korzystać?

Warunkowe przekazywanie połączeń włączone – to komunikat, z którym każdy z nas zetknął się przynajmniej kilka razy w życiu. Wyświetlany jest na ekranie naszego telefonu niemalże przy każdej próbie nawiązania połączenia.

  • Co jednak oznacza?
  • Czy jest to funkcja, która może się nam do czegoś przydać?
  • Jak sprawdzić jej stan i ją wyłączyć?
  • Czy w ogóle warto dokonywać dezaktywacji?

Odpowiedzi wszystkie powyższe pytania udzielimy sobie w tym wpisie.

Co to takiego warunkowe przekazywanie połączeń?

przekazywanie nieodebranych połączeń
Warunkowe przekazywanie połączeń jest fabrycznie zainstalowaną w naszym telefonie usługą, polegającą na przekierowywaniu docierających do nas połączeń przychodzących na inny numer lub pocztę głosową. To dzięki niej możemy być pewni, że nie ominie nas informacja o nieodebranej próbie kontaktu – niezależnie od przyczyny, dla której nie podnieśliśmy słuchawki.

Warunkowe przesyłanie połączeń pozwala dzwoniącym do nas osobom przekazać nam wiadomość pomimo naszej niedyspozycyjności. Niezależnie od tego czy w chwili kiedy wykonywali do nas telefon byliśmy w trakcie innej rozmowy, nie mieliśmy zasięgu, czy też bateria była rozładowana.

To jednak nie wszystko – warunkowe przekierowanie połączeń odpowiada także za funkcje typu kto dzwonił? wysyłające nam wiadomość SMS za każdym razem, kiedy nie będziemy w stanie odebrać komórki. Warto odnotować, że w sytuacji, w której jesteśmy poza zasięgiem lub nasz telefon będzie wyłączony, jest to jedyny sposób na uzyskanie informacji o nieodebranym połączeniu.

Jak widzimy – bohater dzisiejszego wpisu jest czymś, z czego korzysta każdy z nas. Takie udogodnienia jak przekierowanie na numer poczty głosowej czy informacja SMS są bezpłatne i to dzięki nim możemy być na bieżąco z rejestrem połączeń niezależnie od stanu technicznego naszego telefonu, czy dyspozycyjności.

Jak włączyć warunkowe przekazywanie połączeń na określony numer?

Opcja przekazywania jest bardzo przydatna w sytuacji, w której posiadamy dwa telefony komórkowe. Dzięki niej dzwoniący na jeden z numerów będą automatycznie przekierowywani na alternatywne, wskazane przez nas łącze. Korzystanie z niej wiąże się z opłatami, określonymi przez naszego operatora w cenniku połączeń wychodzących – warto go przestudiować zanim zdecydujemy się uruchomić funkcję.

Konfigurując opcję możemy zastosować różne scenariusze przekazywania połączeń w zależności od sytuacji technicznej naszego telefonu.

Przekierowanie połączeń

Kody USSD, które należy zastosować przy włączaniu:

*67*[numer_telefonu]# – dla sytuacji, w której prowadzimy inną rozmowę w czasie nadejścia nowego połączenia

*62*[numer_telefonu]# – na okoliczność, w której jesteśmy poza zasięgiem sieci

*61*[numer_telefonu]# – przekazywanie na wypadek nieodebrania połączenia

Zamiast części, umieszczonej w znakach [,] wpisujemy numer telefonu, na który chcemy przekierowywać docierające do nas połączenie. Każdą z opcji wyłączamy stosując dwie pierwsze cyfry kodu opatrzone z obu stron znakami #, czyli odpowiednio: #67#,#62#,#61#.

W przypadku niektórych smartfonów możemy także uruchomić przekazywanie połączeń bezpośrednio z ustawień telefonu. Przechodzimy w tym celu do menu ustawienia -> połączenia -> przekazywanie połączeń. Następnie wybieramy połączenia głosowe lub wideo – w zależności od naszych preferencji – i dokonujemy odpowiednich ustawień, zbliżonych do podanej wyżej konfiguracji.

Przekazywanie połączeń bezwarunkowo – co to takiego? Jak uruchomić?

Bezwarunkowe przekierowanie połączeń to usługa, która umożliwia nam przekazywanie na wskazany numer każdego przychodzącego połączenia. Oznacza to, że wszystkie rozmowy automatycznie są kierowane na inny numer telefonu – łącznie z tymi, które teoretycznie moglibyśmy odebrać.

Funkcja może okazać się bardzo praktyczna w sytuacji, w której przez dłuższy czas korzystamy z innego niż zazwyczaj numeru lub też zmieniamy kartę SIM i nie chcemy pozbawić możliwości kontaktu z nami osób, którym nie udostępniliśmy jeszcze na siebie nowych namiarów.

Bezwarunkowe przekazywanie połączeń włączamy kodem *21*[numer_telefonu]# oraz wyłączamy za pomocą #21#.

Warto zaznaczyć, że funkcja nie jest dostępna w każdej ofercie mobilnej. Przykładowo – bezwarunkowe przekazywanie połączeń w Plusie możliwe jest tylko jeżeli korzystamy z usługi na abonament.

Jak wyłączyć komunikat?

Wprowadzenie powyższych kodów nie spowoduje jednak, że przestaniemy widzieć powiadomienia o przekazywaniu połączeń. Jak już wcześniej wspomniałem – funkcja ta pozwala także działać innym usługom, takim jak poczta głosowa czy SMSy z informacją o nieodebranych telefonach.

Jeśli chcemy pozbyć się komunikatu, będziemy musieli wyłączyć zatem wszystkie wspomniane wyżej udogodnienia, co dla wielu osób będzie wiązać się z obniżeniem komfortu korzystania z telefonii komórkowej.

usługa kto dzwonił

Kody USSD pozwalające na wyłączenie poczty głosowej u poszczególnych operatorów:

Orange: *110*20# – dla oferty na abonament i MIX; ***110*03*00#** – dla posiadaczy numeru na kartę

Plus: *122*00#

Play: *111*56*2# – poczta głosowa standard; *111*144*2# – poczta głosowa LITE; *111*9*2# – poczta głosowa na e-mail; *111*5*2# – poczta głosowa PRO.

T-Mobile: w przypadku tej sieci mamy dwa wyjścia – połączenie się z biurem obsługi abonenta lub nieużywanie poczty głosowej przez trzy miesiące – po tym czasie wyłączy się ona automatycznie.

Wyłączenie usługi kto dzwonił?

To drugi krok, który powinniśmy podjąć w celu pożegnania się z komunikatem o przekazywaniu połączeń. Żeby tego dokonać, postępujemy według poniższej instrukcji:

Orange: wchodzimy na portal mój orange, z zakładki obsługa klienta wybieramy orange on-line, następnie włączaj i wyłączaj usługi -> usługi-> połączenia -> pokaż usługi -> wszystkie. Szukamy pozycji ktoś dzwonił i odznaczamy ją z wyświetlonego menu.

Plus: wysyłamy SMS o treści N pod numer 8023

Play: wysyłamy SMS o treści STOP NOTKA na numer 8042

T-Mobile: łączymy się z Biurem Obsługi Klienta lub wyłączamy funkcję za pośrednictwem internetowego systemu obsługi.

Gotowe!

Po pomyślnym przeprowadzaniu powyższych kroków przestaniemy korzystać ze wszystkich usług związanych z przekazywaniem, w związku z czym nie będziemy otrzymywać komunikatu o włączonej funkcji. Jeśli jednak będzie się on nadal pojawiał – warto skontaktować się z biurem obsługi klienta w celu dokładniejszego przeanalizowania trajektorii naszych połączeń. Może się zdarzyć sytuacja, w której przekierowanie następuje w inny – niewymieniony we wpisie sposób.

W skrajnych sytuacjach może okazać się, że połączenia są przekazywane bez naszej wiedzy w wyniku zainfekowania naszego urządzenia jednym z programów szpiegowskich. Tego typu anomalię łatwo możemy rozpoznać, kiedy nasze miesięczne opłaty gwałtownie wzrosną. Warto w takich sytuacjach zawsze szczegółowo przestudiować billing połączeń – dzięki temu będziemy w stanie zweryfikować, czy podwyższone opłaty są wynikiem działań osób trzecich, czy też sami bezwiednie skontaktowaliśmy się z dodatkowo płatnymi numerami.

Podsumowując – wyłączenie komunikatu o przekazywaniu połączeń jest dość prostym zabiegiem. Trzeba jednak pamiętać, że pozbawi on nas funkcji telefonu, umożliwiających otrzymanie powiadomienia o próbie nawiązania połączenia, kiedy byliśmy poza zasięgiem sieci, a także uniemożliwi korzystanie z poczty głosowej.

W celu ponownego uruchomienia wymienionych we wpisie funkcji, możesz skontaktować się z biurem obsługi klienta Twojego operatora.

Najnowsze wpisy

Paweł z Satelitarne Cyfrowe Opublikowane przez:

Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego, a jednocześnie wielki fan nowych technologii i poszukiwacz dobrych ofert. Połączenie tych dwóch zainteresowań sprawia, że tropię, analizuję i próbuję odpowiedzieć na pytanie pt. „Jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby w określonym budżecie?”. Efekty moich działań możesz śledzić na tym blogu. Miłego korzystania!

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *