Warunkowe przekazywanie połączeń włączone – to komunikat, z którym każdy z nas zetknął się przynajmniej kilka razy w życiu. Wyświetlany jest na ekranie naszego telefonu niemalże przy każdej próbie nawiązania połączenia.
- Co jednak oznacza?
- Czy jest to funkcja, która może się nam do czegoś przydać?
- Jak sprawdzić jej stan i ją wyłączyć?
- Czy w ogóle warto dokonywać dezaktywacji?
Odpowiedzi wszystkie powyższe pytania udzielimy sobie w tym wpisie.
Co to takiego warunkowe przekazywanie połączeń?
Warunkowe przekazywanie połączeń jest fabrycznie zainstalowaną w naszym telefonie usługą, polegającą na przekierowywaniu docierających do nas połączeń przychodzących na inny numer lub pocztę głosową. To dzięki niej możemy być pewni, że nie ominie nas informacja o nieodebranej próbie kontaktu – niezależnie od przyczyny, dla której nie podnieśliśmy słuchawki.
To jednak nie wszystko – warunkowe przekierowanie połączeń odpowiada także za funkcje typu kto dzwonił? wysyłające nam wiadomość SMS za każdym razem, kiedy nie będziemy w stanie odebrać komórki. Warto odnotować, że w sytuacji, w której jesteśmy poza zasięgiem lub nasz telefon będzie wyłączony, jest to jedyny sposób na uzyskanie informacji o nieodebranym połączeniu.
Jak widzimy – bohater dzisiejszego wpisu jest czymś, z czego korzysta każdy z nas. Takie udogodnienia jak przekierowanie na numer poczty głosowej czy informacja SMS są bezpłatne i to dzięki nim możemy być na bieżąco z rejestrem połączeń niezależnie od stanu technicznego naszego telefonu, czy dyspozycyjności.
Jak włączyć warunkowe przekazywanie połączeń na określony numer?
Opcja przekazywania jest bardzo przydatna w sytuacji, w której posiadamy dwa telefony komórkowe. Dzięki niej dzwoniący na jeden z numerów będą automatycznie przekierowywani na alternatywne, wskazane przez nas łącze. Korzystanie z niej wiąże się z opłatami, określonymi przez naszego operatora w cenniku połączeń wychodzących – warto go przestudiować zanim zdecydujemy się uruchomić funkcję.
Konfigurując opcję możemy zastosować różne scenariusze przekazywania połączeń w zależności od sytuacji technicznej naszego telefonu.
Kody USSD, które należy zastosować przy włączaniu:
*67*[numer_telefonu]# – dla sytuacji, w której prowadzimy inną rozmowę w czasie nadejścia nowego połączenia
*62*[numer_telefonu]# – na okoliczność, w której jesteśmy poza zasięgiem sieci
*61*[numer_telefonu]# – przekazywanie na wypadek nieodebrania połączenia
Zamiast części, umieszczonej w znakach [,] wpisujemy numer telefonu, na który chcemy przekierowywać docierające do nas połączenie. Każdą z opcji wyłączamy stosując dwie pierwsze cyfry kodu opatrzone z obu stron znakami #, czyli odpowiednio: #67#,#62#,#61#.
Przekazywanie połączeń bezwarunkowo – co to takiego? Jak uruchomić?
Bezwarunkowe przekierowanie połączeń to usługa, która umożliwia nam przekazywanie na wskazany numer każdego przychodzącego połączenia. Oznacza to, że wszystkie rozmowy automatycznie są kierowane na inny numer telefonu – łącznie z tymi, które teoretycznie moglibyśmy odebrać.
Bezwarunkowe przekazywanie połączeń włączamy kodem *21*[numer_telefonu]# oraz wyłączamy za pomocą #21#.
Warto zaznaczyć, że funkcja nie jest dostępna w każdej ofercie mobilnej. Przykładowo – bezwarunkowe przekazywanie połączeń w Plusie możliwe jest tylko jeżeli korzystamy z usługi na abonament.
Jak wyłączyć komunikat?
Wprowadzenie powyższych kodów nie spowoduje jednak, że przestaniemy widzieć powiadomienia o przekazywaniu połączeń. Jak już wcześniej wspomniałem – funkcja ta pozwala także działać innym usługom, takim jak poczta głosowa czy SMSy z informacją o nieodebranych telefonach.
Jeśli chcemy pozbyć się komunikatu, będziemy musieli wyłączyć zatem wszystkie wspomniane wyżej udogodnienia, co dla wielu osób będzie wiązać się z obniżeniem komfortu korzystania z telefonii komórkowej.
Kody USSD pozwalające na wyłączenie poczty głosowej u poszczególnych operatorów:
Plus: *122*00#
Play: *111*56*2# – poczta głosowa standard; *111*144*2# – poczta głosowa LITE; *111*9*2# – poczta głosowa na e-mail; *111*5*2# – poczta głosowa PRO.
T-Mobile: w przypadku tej sieci mamy dwa wyjścia – połączenie się z biurem obsługi abonenta lub nieużywanie poczty głosowej przez trzy miesiące – po tym czasie wyłączy się ona automatycznie.
Wyłączenie usługi kto dzwonił?
To drugi krok, który powinniśmy podjąć w celu pożegnania się z komunikatem o przekazywaniu połączeń. Żeby tego dokonać, postępujemy według poniższej instrukcji:
Orange: wchodzimy na portal mój orange, z zakładki obsługa klienta wybieramy orange on-line, następnie włączaj i wyłączaj usługi -> usługi-> połączenia -> pokaż usługi -> wszystkie. Szukamy pozycji ktoś dzwonił i odznaczamy ją z wyświetlonego menu.
Plus: wysyłamy SMS o treści N pod numer 8023
Play: wysyłamy SMS o treści STOP NOTKA na numer 8042
T-Mobile: łączymy się z Biurem Obsługi Klienta lub wyłączamy funkcję za pośrednictwem internetowego systemu obsługi.
Gotowe!
Po pomyślnym przeprowadzaniu powyższych kroków przestaniemy korzystać ze wszystkich usług związanych z przekazywaniem, w związku z czym nie będziemy otrzymywać komunikatu o włączonej funkcji. Jeśli jednak będzie się on nadal pojawiał – warto skontaktować się z biurem obsługi klienta w celu dokładniejszego przeanalizowania trajektorii naszych połączeń. Może się zdarzyć sytuacja, w której przekierowanie następuje w inny – niewymieniony we wpisie sposób.
Podsumowując – wyłączenie komunikatu o przekazywaniu połączeń jest dość prostym zabiegiem. Trzeba jednak pamiętać, że pozbawi on nas funkcji telefonu, umożliwiających otrzymanie powiadomienia o próbie nawiązania połączenia, kiedy byliśmy poza zasięgiem sieci, a także uniemożliwi korzystanie z poczty głosowej.
W celu ponownego uruchomienia wymienionych we wpisie funkcji, możesz skontaktować się z biurem obsługi klienta Twojego operatora.
Zobacz więcej wpisów z kategorii: Telefony i operatorzy
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz