Brak internetu w telefonie: dane komórkowe lub WiFi nie działa – co robić i jak włączyć sieć?

Ciężko wyobrazić sobie użytkowanie smartfona bez dostępu do sieci – liczne statystyki dowodzą, że rośnie liczba osób przeglądających internet z poziomu urządzenia mobilnego. Nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości miało się to zmienić. Czasami jednak mamy problem z tym, aby uruchomić dane komórkowe, czy też połączyć się z siecią WiFi. Okazuje się, że jego rozwiązanie może być łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Nie czekaj zatem, weź sprawy w swoje ręce, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami i przywróć sobie łączność.

 Brak internetu w telefonie może, ale nie musi być oznaką przerwy w dostawie danych. Bywa tak, że wyłącznie na jednym urządzeniu nie możemy połączyć się z siecią, a na innych sprzętach mamy nieograniczony dostęp do sieci. 

Zupełnie inną kwestią jest ciągłe rozłączanie internetu – zazwyczaj dzieje się tak na skutek aktywowania trybu oszczędzania energii. Należy jednak wiedzieć, że w niektórych smartfonach rozłączanie WiFi jest powszechne, a wina leży po stronie oprogramowania. W takim przypadku konieczne jest oddanie urządzenia do serwisu, w celu ponownej instalacji systemu.

Dane komórkowe nie działają – jak rozwiązać problem?

W twoim telefonie nie działa transmisja danych? Przyczyn tego zjawiska może być wiele, a więc na samym początku należy określić przyczynę. Jeśli kompletnie nie wiesz, jak to zrobić, to postaw na metodę „prób i błędów” – jej skuteczność może Cię zadziwić. Sprawdź poniższe wskazówki, dzięki którym uda Ci połączyć z internetem.
rozwiązywanie problemów z łącznością

1. Upewnij się, że nie przekroczyłeś limitu danych

Na samym początku koniecznie sprawdź, czy nie przekroczyłeś limitu danych. Wielu użytkowników nie ma pojęcia, że takie ograniczenie istnieje. Czasami wydaje nam się, że nie mogliśmy wykorzystać wszystkich danych mobilnych, jednak rzeczywistość może okazać się inna. Oczywiście w zdecydowanej większość przypadków to samodzielnie określamy limit transferu, jednak nie zawsze tak jest.

Z pewnością lepiej nie usuwać limitu danych komórkowych, szczególnie jeśli nie posiadamy nieograniczonego dostępu do sieci. Wiele osób posiada pakiet internetowy (np. 10 GB) – po jego przekroczeniu możemy zostać obciążeniu wysokimi kosztami. Lepiej nie ryzykować!

Celem weryfikacji wejdź w Ustawienia – Zużycie danych. To najprostszy sposób na to, aby sprawdzić, czy doszło do przekroczenia limitu danych komórkowych.

2. Wyłącz i włącz telefon

Nie masz internetu w telefonie? Spróbuj włączyć i wyłączyć telefon – nie od dziś wiadomo, że restart urządzenia może nieść za sobą zaskakujące rezultaty. Wiadomym jest, że system smartfona lubi się zawieszać. Nierzadko dochodzi do błędów oprogramowania o bliżej nieznanej przyczynie. Być może wystarczy ponownie uruchomić komórkę, aby sieć zaczęła działać poprawnie. Trwa to zaledwie kilka minut, a więc nie zaszkodzi spróbować.

3. Włącz tryb samolotowy

Zastanawiasz się, jak włączyć internet w telefonie Plus, Play, Orange, czy też T-mobile? Operator nie ma tutaj większego znaczenia. Kolejnym sposobem rekomendowanym do wypróbowania jest włączenie trybu samolotowego. Włączamy tryb samolotowy na około 30 sekund, a po wyłączeniu sprawdzamy, czy dane komórkowe działają. Jeśli nie to ponownie go aktywujemy i wyłączamy smartfon. Po minucie ponownie włączamy urządzenie i dezaktywujemy tryb samolotowy.

4. Wyjmij i włóż baterię

Nie każdy wie, jak włączyć internet w telefonie, jeśli pomimo aktywowanej transmisji danych nie można połączyć się z siecią. W niektórych przypadkach prawdziwym strzałem w dziesiątkę jest wyjęcie oraz ponowne włożenie baterii. Oczywiście nie jest to rozwiązanie dla każdego, ponieważ wiele smartfonów posiada wbudowany akumulator, którego nie można wyciągnąć. bateria w telefonie

5. Dokonaj konfiguracji punktu APN smartfona

Konfiguracja internetu w telefonie wcale nie musi być trudna, a więc nie trzeba posiadać do tego specjalistycznej wiedzy. Na początek warto jest ponownie uruchomić punkty APN. W tym celu wchodzimy w Ustawienia – Dane mobilne (wspomniana zakładka może występować pod inną nazwą, a wszystko zależy od posiadanego modelu telefonu). Kolejno przechodzimy do Sieci mobilne – Nazwy punktów dostępu. Ustawienia najlepiej zrestartować do domyślnych, pamiętajmy jednak, że niektórzy operatorzy będą wymuszali na nas ponowne wpisanie danych (zwykle dostępy do punktów APN można znaleźć na ich stronach internetowych).

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować ręcznej konfiguracji sieci APN. W tym celu należy dodać nowy punkt dostępu, który będzie zgodny z parametrami sieci, z której korzystamy. Istotne jest to, aby zapisać wprowadzone informacje.

6. Przywróć ustawienia fabryczne

Jeśli nie masz nic do stracenia, to możesz przywrócić ustawienia fabryczne telefonu. Jest to opcja polecana przede wszystkim tym, którzy systematycznie wykonują kopię zapasową danych. W innym przypadku  możemy utracić wszystko to, co znajdowało się w pamięci urządzenia.

7. Sprawdź, czy karta SIM nie uległa uszkodzeniu

Jeśli przetestowałeś powyższe wskazówki i nadal nie wiesz, jak włączyć internet w telefonie Xiaomi, Huawei, Samsung, czy też innym modelu to sprawdź, czy możesz swobodnie wykonywać i odbierać połączenia. Być może doszło do uszkodzenia karty SIM lub slotu, a w takiej sytuacji dane komórkowe nie będą działać. Czasami wystarczy jedynie przeczyścić wejście na kartę, aby przywrócić urządzenie do pierwotnego stanu.

Brak Wi-Fi w telefonie – co robić?

Twój telefon nie chce się połączyć z WiFi? Upewnij się, że router działa poprawnie – połącz się z siecią na innym urządzeniu. Dopiero wtedy wypróbuj poniższe wskazówki. Są one na tyle uniwersalne, że sprawdzą się zarówno w przypadku urządzeń z systemem Android, jak i iOS, a więc jest to poradnik również dla posiadaczy iPhone.

wifi nie działa w smartfonie

1. Aktywuj automatyczne przyłączenie do sieci

Brak połączenia WiFi w telefonie może być skutkiem dezaktywacji automatycznego przyłączenia do sieci. W takiej sytuacji nic nie da kliknięcie w ikonkę sieci bezprzewodowej, ponieważ urządzenie „nie pamięta” naszego routera. Przechodzimy do ustawień sieci WiFi, a następnie sprawdzamy informacje na temat interesującej nas sieci (musimy znać jej nazwę). Poszukujemy przycisku „Przyłączaj automatycznie”.

2. Uruchom ponownie router

Telefon łączy się z WiFi, ale nie ma internetu? Winowajcą może okazać się router, a więc należy spróbować go zrestartować. Wiadomym jest, że praca każdego urządzenia może zostać zakłócona z wielu różnych powodów, a więc od czasu do czasu dobrze jest go wyłączyć i włączyć. Następnie musimy połączyć się z siecią bezprzewodową na smartfonie.

3. Zapomnij i dodaj sieć

Jeśli pomimo powyższych rad, twój telefon nie łączy się z WiFi, to spróbuj ponownie dodać sieć. W tym celu wchodzimy w ustawienia sieci WiFi, odnajdujemy odpowiednią nazwę, a następnie klikamy w „Zapomnij tę sieć”. Oczywiście po tej czynności musimy ponownie wyszukać dostępne połączenia – trzeba liczyć się z koniecznością wprowadzenia hasła, a więc dobrze jest przygotować je wcześniej. Istnieje duża szansa, że problem zostanie rozwiązany.

ponowne dodanie sieci

4. Uruchomienie telefonu w trybie awaryjnym

Nie możesz połączyć się z siecią Wi-Fi w telefonie? Nie można wykluczyć tego, że winna jest aplikacja zainstalowana na smartfonie. Jeśli chcesz to sprawdzić, to uruchom urządzenie w trybie awaryjnym. W tym celu najlepiej jest zajrzeć do działu technicznego znajdującego się na stronie internetowej producenta. Być może w instrukcji dołączonej do telefonu znajdują się niezbędne informacje na ten temat.

Po uruchomieniu smartfona w trybie awaryjnym należy ponownie połączyć się z siecią Wi-Fi. Wszystko przebiegło pomyślnie? Wiele wskazuje na to, że winna jest aplikacja, która została zainstalowana na urządzeniu. Należy więc usuwać je pojedynczo i sprawdzać, czy uzyskaliśmy łączność w „normalnym” trybie. Aplikacje kasujemy od najświeższych po starsze.
Zobacz więcej wpisów z kategorii: Internet
Paweł Bocianowski Opublikowane przez:

Wielki fan nowych technologii od najmłodszych lat i poszukiwacz dobrych ofert. Posiadam wykształcenie ekonomiczne. Połączenie tych dwóch zainteresowań sprawia, że tropię, analizuję i próbuję odpowiedzieć na pytanie pt. „Jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby w określonym budżecie?”. Moją misją jest poszerzanie cyfrowej wiedzy Polaków i w ten sposób przeciwdziałanie zjawisku tzw. cyfrowego wykluczenia.  Efekty moich działań możesz śledzić na tym blogu. Miłego korzystania!

Jeden komentarz

  1. Gosia
    12 lipca 2023
    Reply

    Świetny artykuł, podoba mi się to, że zostały pominięte „oczywiste” sposoby takie jak resetowanie rutera bo na pewno są osoby, które nie są tak zaznajomione z tematyki elektroniki. Mnie natomiast pomógł sposób z punktami apn a miałam z tym problem od kilku dni także bardzo dziękuję i doceniam, że wszystko było opisane szczegółowo ale też na tyle prosto, że można było bez problemu to załatwić w kilka minut 😄

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *