Konfiguracja internetu w telefonie w Orange, Play, Plusie, lub innej sieci – jak przeprowadzić?

Prawidłowa konfiguracja internetu w telefonie jest w dzisiejszych czasach absolutną podstawą. Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że bez pełnego dostępu do sieci użyteczność naszego smartfona drastycznie spadnie. Jak się jednak okazuje – cały proces jest znacznie prostszy, niż mogłoby nam się wydawać.

  • Jak przeprowadzić konfigurację internetu dla najpopularniejszych operatorów sieci komórkowej?
  • Na jakie problemy możemy się natknąć w trakcie korzystania z sieci mobilnej i jak sobie z nimi radzić?

W dzisiejszym wpisie wyczerpująco odpowiemy sobie na te pytania.

Jak uruchomić internet w telefonie? Pierwsza konfiguracja

konfiguracja APNMożliwość wprowadzenia odpowiednich ustawień internetowych powinniśmy otrzymać już w chwili pierwszego uruchomienia naszego urządzenia. A ściślej rzecz ujmując – po umieszczeniu w nim świeżo aktywowanej karty SIM.  Pamiętajmy, że zestaw konfiguracyjny będzie nieco inny dla każdego z operatorów.  Zwykle otrzymujemy wtedy serię wiadomości zawierających link, dzięki któremu możemy w zautomatyzowany sposób wprowadzić do naszego telefonu zestaw koniecznych informacji.

Co jednak zrobić, jeśli SMS nie przychodzi? Opcji jest kilka.

Konfiguracja internetu w telefonie – Plus

Wspomniana sieć dysponuje bardzo przyjaznym modułem, umożliwiającym nam skonfigurowanie telefonu w kilku prostych krokach. Wystarczy, że odwiedzimy stronę https://ustaw.plus.pl/, wprowadzimy na niej swój numer telefonu i poczekamy na wiadomość konfiguracyjną.

Jeżeli napotkamy problemy z konfiguracją automatyczną – jedynym wyjściem pozostanie ręczne wpisanie odpowiednich adresów. W tym celu przechodzimy do menu ustawienia -> sieci komórkowe -> nazwy punktów dostępu.

W polu internet wprowadzamy następujące dane:

  • nazwa: Plus
  • APN: plus
  • typ uwierzytelniania: PAP
  • typ APN: internet
  • APN: internet

Ustawienia zatwierdzamy i zapisujemy. Po takiej konfiguracji nasz internet mobilny powinien działać bez zarzutu.

Jak skonfigurować internet w Play?

Tutaj sytuacja będzie niemalże identyczna, jak w przypadku Plusa. Na stronie https://konfiguracja.play.pl/ wpisujemy swój numer telefonu, a po chwili otrzymujemy zestaw wiadomości konfiguracyjnych.

Dane do ręcznej konfiguracji internetu prezentują się w tym przypadku następująco:

  • punkt dostępu (APN): internet
  • numer dostępowy: *99#
  • nazwa użytkownika: brak
  • hasło: brak
  • DNS: dynamiczny

Konfiguracja internetu w telefonie w sieci Orange

W celu dokonania konfiguracji automatycznej wysyłamy SMS o treści internet [model naszego telefonu] – przykładowo internet Samsung Galaxy S10, na numer 111.

Dane do konfiguracji ręcznej:

  • Nazwa konfiguracji: Internet IPv4
  • APN (punkt dostępu): internet
  • Nazwa użytkownika: internet
  • Hasło: internet
  • Uwierzytelnianie: PAP
  • Typ APN: default,supl
  • Protokół APN: IPv4

ustawienia internetowe

Konfiguracja internetu w telefonie dla Lycamobile

W tym wypadku mamy do dyspozycji jedynie ręcznie skonfigurowanie internetu.

Oto dane, które powinniśmy wprowadzić w ustawieniach Androida:

Nazwa: lyca internet
APN: data.lycamobile.nl
Nazwa użytkownika: lmnl
Hasło: plus

Konfiguracja internetu w T-Mobile

Podobnie sytuacja prezentuje się w przypadku tej sieci – dane możemy uzupełnić jedynie manualnie.

A oto jak powinny się one prezentować:

Nazwa: internet
APN: internet
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN: default,supl
Protokół APN: IPv4

Ustawienia internetowe w Premium Mobile

W celu dokonania konfiguracji automatycznej, wysyłamy SMS o treści INTERNET pod numer 8090.

Ustawienia manualne:

Nazwa profilu: Premium
APN: premium.internet
Numer dostępowy: *99#
Uwierzytelnianie: automatycznie lub PAP

To już wszystkie dane konfiguracyjne dla najbardziej popularnych sieci. Jeżeli nie znalazłeś swojego operatora na liście – bardzo łatwo możesz do nich dotrzeć, odwiedzając jego stronę internetową.

Internet mobilny i najczęściej spotykane problemy

Regularnie pojawiającym się utrudnieniem w korzystaniu z internetu w naszym urządzeniu mobilnym są przerwy w jego dostawie lub niedostateczny zasięg sieci. Zjawisko to wyjątkowo często występuje w przypadku operatorów, którzy dopiero stabilizują swoją pozycję na rynku. Często może się zdarzyć, że dane APN z których korzystamy odwołują się w takiej sytuacji do nieaktualnych adresów.

Warto zatem zgłaszać każdorazowo tego typu utrudnienia w łączności za pośrednictwem biura obsługi klienta lub specjalnych czatów, umożliwiających nam natychmiastowe otrzymanie pomocy technicznej. Konsultant, badając naszą sprawę, stwierdzi dokładnie, gdzie tkwi źródło naszych problemów z nawiązaniem połączenia internetowego.

Nieodpowiedni standard urządzenia

problemy z internetem

Może się również zdarzyć, że nasz smartfon nie będzie obsługiwał odpowiednio wysokiego standardu sieciowego, żeby przyjąć sygnał o optymalnej przepustowości. Zanim więc obciążymy winą naszego operatora, warto zorientować się, czy używane przez nas urządzenie nadaje co najmniej na częstotliwości LTE.

Starsze urządzenia mobilne – choć są w stanie korzystać z bardzo zbliżonych funkcji do bardziej zaawansowanych technologicznie smartfonów – często bazują na technologii 3G, pozwalającej nam osiągać maksymalną przepustowość liczoną zaledwie w kilobitach na sekundę.

Lejek – ograniczenie transmisji danych wprowadzone przez operatora

Decydując się na określony pakiet danych do wykorzystania, ustanawiamy dla naszego urządzenia limit, po którego przekroczeniu prędkość internetu zostaje drastycznie obniżona. Często może to wprowadzać w błąd – wielu z nas spodziewa się, że po wykorzystaniu pakietu internetowego utracimy łączność z siecią całkowicie.

Zamiast tego jednak operatorzy wprowadzają tak zwany lejek danych mobilnych, ograniczający naszą przepustowość w porywach do około 32 kilobitów na sekundę. I choć serfowanie po internecie z takim ograniczeniem byłoby mocno utrudnione – pozwoli nam on między innymi na korzystanie z lekkich wersji komunikatorów internetowych (takich jak choćby Messenger LITE) bez konieczności dokupowania kolejnego pakietu.

Jeśli zatem stwierdzimy, że nasza przepustowość w jednej chwili znacząco się obniżyła – w pierwszej kolejności zweryfikujmy stan naszego pakietu internetowego. Rozwiązaniem problemu może być oczywiście wyposażenie się w większą ilość gigabajtów do wykorzystania każdego miesiąca.

Wsparcie działu technicznego

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań zdaje się nie odnosić do Twojego przypadku lub trafił Ci się wyjątkowo trudny do rozwiązania problem – nie wahaj się zwrócić do działu obsługi klienta Twojego operatora. Coraz częściej tego typu porady udzielane są nie tylko telefonicznie, ale także za pośrednictwem wbudowanego w stronę internetową czatu czy popularnych komunikatorów internetowych.

Dzięki temu zawsze masz pewność, że konfiguracja Twojego telefonu przebiegła we właściwy sposób oraz dane, których używasz są zgodne z aktualnymi adresami dla Twojego operatora. Często zdarza się, że pomoc udzielana jest nawet w przeciągu kilku minut od dokonania zgłoszenia.

Mam nadzieję, że dzięki powyższym wskazówkom internet w Twoim smartfonie zacznie funkcjonować na najwyższych obrotach 🙂

Zobacz więcej wpisów z kategorii: Internet
Paweł Bocianowski Opublikowane przez:

Wielki fan nowych technologii od najmłodszych lat i poszukiwacz dobrych ofert. Posiadam wykształcenie ekonomiczne. Połączenie tych dwóch zainteresowań sprawia, że tropię, analizuję i próbuję odpowiedzieć na pytanie pt. „Jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby w określonym budżecie?”. Moją misją jest poszerzanie cyfrowej wiedzy Polaków i w ten sposób przeciwdziałanie zjawisku tzw. cyfrowego wykluczenia.  Efekty moich działań możesz śledzić na tym blogu. Miłego korzystania!

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *