Prawidłowa konfiguracja internetu w telefonie jest w dzisiejszych czasach absolutną podstawą. Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że bez pełnego dostępu do sieci użyteczność naszego smartfona drastycznie spadnie. Jak się jednak okazuje – cały proces jest znacznie prostszy, niż mogłoby nam się wydawać.
- Jak przeprowadzić konfigurację internetu dla najpopularniejszych operatorów sieci komórkowej?
- Na jakie problemy możemy się natknąć w trakcie korzystania z sieci mobilnej i jak sobie z nimi radzić?
W dzisiejszym wpisie wyczerpująco odpowiemy sobie na te pytania.
Jak uruchomić internet w telefonie? Pierwsza konfiguracja
Możliwość wprowadzenia odpowiednich ustawień internetowych powinniśmy otrzymać już w chwili pierwszego uruchomienia naszego urządzenia. A ściślej rzecz ujmując – po umieszczeniu w nim świeżo aktywowanej karty SIM. Pamiętajmy, że zestaw konfiguracyjny będzie nieco inny dla każdego z operatorów. Zwykle otrzymujemy wtedy serię wiadomości zawierających link, dzięki któremu możemy w zautomatyzowany sposób wprowadzić do naszego telefonu zestaw koniecznych informacji.
Co jednak zrobić, jeśli SMS nie przychodzi? Opcji jest kilka.
Konfiguracja internetu w telefonie – Plus
Wspomniana sieć dysponuje bardzo przyjaznym modułem, umożliwiającym nam skonfigurowanie telefonu w kilku prostych krokach. Wystarczy, że odwiedzimy stronę https://ustaw.plus.pl/, wprowadzimy na niej swój numer telefonu i poczekamy na wiadomość konfiguracyjną.
Jeżeli napotkamy problemy z konfiguracją automatyczną – jedynym wyjściem pozostanie ręczne wpisanie odpowiednich adresów. W tym celu przechodzimy do menu ustawienia -> sieci komórkowe -> nazwy punktów dostępu.
W polu internet wprowadzamy następujące dane:
- nazwa: Plus
- APN: plus
- typ uwierzytelniania: PAP
- typ APN: internet
- APN: internet
Ustawienia zatwierdzamy i zapisujemy. Po takiej konfiguracji nasz internet mobilny powinien działać bez zarzutu.
Jak skonfigurować internet w Play?
Tutaj sytuacja będzie niemalże identyczna, jak w przypadku Plusa. Na stronie https://konfiguracja.play.pl/ wpisujemy swój numer telefonu, a po chwili otrzymujemy zestaw wiadomości konfiguracyjnych.
Dane do ręcznej konfiguracji internetu prezentują się w tym przypadku następująco:
- punkt dostępu (APN): internet
- numer dostępowy: *99#
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- DNS: dynamiczny
Konfiguracja internetu w telefonie w sieci Orange
W celu dokonania konfiguracji automatycznej wysyłamy SMS o treści internet [model naszego telefonu] – przykładowo internet Samsung Galaxy S10, na numer 111.
Dane do konfiguracji ręcznej:
- Nazwa konfiguracji: Internet IPv4
- APN (punkt dostępu): internet
- Nazwa użytkownika: internet
- Hasło: internet
- Uwierzytelnianie: PAP
- Typ APN: default,supl
- Protokół APN: IPv4
Konfiguracja internetu w telefonie dla Lycamobile
W tym wypadku mamy do dyspozycji jedynie ręcznie skonfigurowanie internetu.
Oto dane, które powinniśmy wprowadzić w ustawieniach Androida:
APN: data.lycamobile.nl
Nazwa użytkownika: lmnl
Hasło: plus
Konfiguracja internetu w T-Mobile
Podobnie sytuacja prezentuje się w przypadku tej sieci – dane możemy uzupełnić jedynie manualnie.
A oto jak powinny się one prezentować:
W celu dokonania konfiguracji automatycznej, wysyłamy SMS o treści INTERNET pod numer 8090. Ustawienia manualne: To już wszystkie dane konfiguracyjne dla najbardziej popularnych sieci. Jeżeli nie znalazłeś swojego operatora na liście – bardzo łatwo możesz do nich dotrzeć, odwiedzając jego stronę internetową. Regularnie pojawiającym się utrudnieniem w korzystaniu z internetu w naszym urządzeniu mobilnym są przerwy w jego dostawie lub niedostateczny zasięg sieci. Zjawisko to wyjątkowo często występuje w przypadku operatorów, którzy dopiero stabilizują swoją pozycję na rynku. Często może się zdarzyć, że dane APN z których korzystamy odwołują się w takiej sytuacji do nieaktualnych adresów. Warto zatem zgłaszać każdorazowo tego typu utrudnienia w łączności za pośrednictwem biura obsługi klienta lub specjalnych czatów, umożliwiających nam natychmiastowe otrzymanie pomocy technicznej. Konsultant, badając naszą sprawę, stwierdzi dokładnie, gdzie tkwi źródło naszych problemów z nawiązaniem połączenia internetowego. Może się również zdarzyć, że nasz smartfon nie będzie obsługiwał odpowiednio wysokiego standardu sieciowego, żeby przyjąć sygnał o optymalnej przepustowości. Zanim więc obciążymy winą naszego operatora, warto zorientować się, czy używane przez nas urządzenie nadaje co najmniej na częstotliwości LTE.
APN: internet
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN: default,supl
Protokół APN: IPv4 Ustawienia internetowe w Premium Mobile
APN: premium.internet
Numer dostępowy: *99#
Uwierzytelnianie: automatycznie lub PAP Internet mobilny i najczęściej spotykane problemy
Nieodpowiedni standard urządzenia
Lejek – ograniczenie transmisji danych wprowadzone przez operatora
Decydując się na określony pakiet danych do wykorzystania, ustanawiamy dla naszego urządzenia limit, po którego przekroczeniu prędkość internetu zostaje drastycznie obniżona. Często może to wprowadzać w błąd – wielu z nas spodziewa się, że po wykorzystaniu pakietu internetowego utracimy łączność z siecią całkowicie.
Jeśli zatem stwierdzimy, że nasza przepustowość w jednej chwili znacząco się obniżyła – w pierwszej kolejności zweryfikujmy stan naszego pakietu internetowego. Rozwiązaniem problemu może być oczywiście wyposażenie się w większą ilość gigabajtów do wykorzystania każdego miesiąca.
Wsparcie działu technicznego
Jeśli żadne z powyższych rozwiązań zdaje się nie odnosić do Twojego przypadku lub trafił Ci się wyjątkowo trudny do rozwiązania problem – nie wahaj się zwrócić do działu obsługi klienta Twojego operatora. Coraz częściej tego typu porady udzielane są nie tylko telefonicznie, ale także za pośrednictwem wbudowanego w stronę internetową czatu czy popularnych komunikatorów internetowych.
Mam nadzieję, że dzięki powyższym wskazówkom internet w Twoim smartfonie zacznie funkcjonować na najwyższych obrotach 🙂
Zobacz więcej wpisów z kategorii: Internet
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz