Zawieszanie się obrazu i samoistne wyłączanie aplikacji to częste problemy użytkowników Netfliksa, którzy zapragnęli obejrzeć ulubiony serial na telewizorze. Dlaczego już kilkuletni smart TV ma problem z obsługą podstawowych programów i czy takie awarie to nieuchronność? Absolutnie nie. W dzisiejszym wpisie pokażę Ci, jak skutecznie wyczyścić pamięć telewizora i przeprowadzić aktualizacje.
Dlaczego Netflix nie działa na starym telewizorze?
Problemy z uruchomieniem Netfliksa bardzo często występują na starszych telewizorach, które nie mają odpowiednio dużej pamięci do obsługi aplikacji streamingowych. Czy to oznacza, że kilkuletni smart TV nadaje się tylko do wyrzucenia? Nie, choć taki sprzęt będzie już zawsze będzie wymagać od nas szczególnej troski.
Aby ograniczyć liczbę zawieszeń obrazu i przypadkowych wyłączeń aplikacji powinniśmy przede wszystkim:
- upewnić się, czy posiadamy stabilne połączenie internetowe – przyczyną słabej jakości obrazu nie zawsze jest stary telewizor. Aby wyświetlać filmy bez zakłóceń, potrzebujesz szybkiego internetu (minimum 3 Mb/s dla obrazu w jakości SD, 5 Mb/s – dla HD i 25 Mb/s – dla 4K/Ultra HD).
- wyczyścić pamięć urządzenia – wiele smart TV posiada opcję czyszczenia pamięci. W przypadku nagłego wyłączenia się Netfliksa, warto przeszukać menu pod tym kątem.
- zaktualizować system operacyjny telewizora – aktualizacje zawierają poprawki, które mogą wpłynąć na wydajność TV. Nigdy nie należy z nich rezygnować. Wejdź do ustawień i sprawdź, czy jest dostępna nowsza wersja oprogramowania.
- odłączyć niepotrzebne urządzenia – smart TV to nie komputer i może mieć problem z przetwarzaniem większej ilości danych. Wyłącz urządzenia i aplikacje, które mogłyby zajmować procesor i pamięć.
- wykonać reset telewizora – jeśli czyszczenie i instalacja poprawek nie przynoszą poprawy, warto rozważyć wyłączenie TV na chwilę. To skuteczny sposób na pozbycie się błędów nierozwiązanych jeszcze przez aktualizacje.
Jak rozwiązać typowe problemy z aplikacją Netflix?
Nie każdy problem z Netfliksem oznacza kłopoty z telewizorem. Czasem przyczyna błędów leży po stronie aplikacji, która wymaga oczyszczenia lub aktualizacji.
Jakie kroki należy zatem podjąć w pierwszej kolejności?
- zwróć uwagę, czy na ekranie nie wyświetla się komunikat o błędzie – kod błędu możesz wpisać do wyszukiwarki w dziale pomocy Netfliksa. Zdecydowanie łatwiej rozwiązać problem, jeśli zna się jego przyczynę.
- zresetuj ustawienia aplikacji Netflix – zanim wykonasz pełny reset telewizora, spróbuj wyczyścić ustawienia Netfliksa. Z menu wybierz Wyloguj, Zresetuj lub Dezaktywuj. Jeśli nie możesz znaleźć tych pozycji, wybierz na pilocie następującą kombinację klawiszy: góra, góra, dół, dół, lewo, prawo, lewo, prawo, góra, góra, góra, góra.
- zaktualizuj aplikację Netfliksa – system operacyjny telewizora zazwyczaj informuje o dostępności aktualizacji. W przypadku jakiejkolwiek awarii, warto jednak samodzielnie wejść do sklepu i sprawdzić, czy nie została wydana nowa wersja.
- przeprowadź ponowną instalację Netfliksa – sama aktualizacja aplikacji może być niewystarczająca. Z czasem w jej pamięci zbiera się sporo śmieci, które mogą spowalniać działanie. Najprostszym sposobem na pozbycie się zbędnych danych jest przeinstalowanie aplikacji.
Dlaczego nie mogę zalogować się do Netfliksa na telewizorze?
Problem z logowaniem do Netfliksa może wynikać z awarii serwerów. Sprawdź komunikaty na stronie downdetector.pl, ewentualnie spróbuj połączyć się z serwisem przez inne urządzenie.
Zanim zaczniesz się denerwować upewnij się również, że:
- wpisujesz poprawny login i hasło – upewnij się, że wprowadzasz poprawne dane. Jeśli masz wątpliwości, wykonaj reset hasła. Możesz skorzystać z logowania za pomocą przeglądarki, lub kodu QR.
- nie ma awarii Facebooka – to ważne, jeśli logujesz się do Netfliksa za pomocą platformy Zuckerberga. Najlepiej zrezygnować z tej formy uwierzytelnienia i założyć konto bezpośrednio w serwisie streamingowym.
Jak zainstalować lub zaktualizować Netflix na smart TV?
Obecnie Netflix można zainstalować na większości smart telewizorów. Producenci wyposażają swoje urządzenia w systemy operacyjne umożliwiające instalowanie dodatkowych aplikacji. Tak jak na smartfonie pobiera się je z oficjalnych sklepów. Proces instalacji i aktualizacji odbywa się automatycznie, użytkownik nie musi posiadać umiejętności technicznych.
Problemy z Netflixem na telewizorach Samsunga
Telewizory Samsunga działają w oparciu o system Tizen. Aby zainstalować aplikację Netflix, wybierz na pilocie przycisk Home, a następnie przenieś się do pozycji Apps. W wyszukiwarce wpisz nazwę serwisu streamingowego, a następnie kliknij Zainstaluj. Po kilkunastu sekundach aplikacja powinna być gotowa do użycia. Na podobnej zasadzie przeprowadzisz aktualizację.
Problemy z Netflixem na telewizorach LG
Awarie Netfliksa nie omijają również właścicieli telewizorów LG. Aby zainstalować, bądź zaktualizować aplikację w systemie web OS, wybierz na pilocie przycisk Home. Następnie odszukaj na liście sklep o nazwie LG Content Store. Po jego uruchomieniu przenieś się do zakładki Apps. Możesz skorzystać również z wyszukiwarki. Znajdź interesującą Cię pozycję i kliknij Instaluj, lub Aktualizuj.
Problemy z Netflixem na telewizorach z Android TV
Android TV znajdziemy obecnie w telewizorach wielu marek, m.in. Sony, Philips, TCL, Sharp i Panasonic. Co zrobić, jeśli aplikacja Netfliksa nagle się zawiesi? Możesz zlecić jej ponowne uruchomienie. Naciśnij przycisk Home, następnie na liście aplikacji zaznacz apkę Netfliksa. Przytrzymaj przycisk Enter, wybierz opcję Informacje, a potem Wymuś zatrzymanie.
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz