Nie można połączyć się z tą siecią. Jak poradzić sobie z brakiem Internetu?

Brak połączenia internetowego z siecią Wi-Fi potrafi być irytujący, w szczególności gdy musimy sprawdzić coś ważnego w Internecie, a nie posiadamy mobilnego pakietu danych w naszym smartfonie.

Jeszcze więcej emocji wzbudza sytuacja, w której teoretycznie mamy możliwość nawiązania połączenia z zewnętrzną siecią bezprzewodową, jednakże nasze urządzenie nie jest w stanie odebrać sygnału.

Okazuje się, że jest to dosyć powszechne zjawisko, które może dotyczyć praktycznie każdego sprzętu: zarówno mobilnego, jak i stacjonarnego.

Jak skutecznie ponowić próbę połączenia i co oznacza komunikat nie można połączyć się z siecią? Wskazuję na najczęstsze przyczyny takich sytuacji i podpowiadam, jak sobie z tego typu kłopotem poradzić.

Brak możliwości połączenia się z siecią przez telefon – co zrobić?

problem-z-polaczeniem-sieciowymDlaczego tak się dzieje, że nie można połączyć się z Wi-Fi przez telefon? Przyczyn takiej sytuacji może być całkiem sporo: począwszy od błędów konfiguracyjnych, skończywszy na awariach komponentów. Warto już na początku wykluczyć najczęściej pojawiające się przeszkody, które uniemożliwiają użytkownikowi połączenie się z siecią bezprzewodową.

 Jeśli łączymy się z siecią publiczną, np. w galerii handlowej czy na lotnisku, nasze urządzenie mobilne może nie być w stanie dokonać pełnej weryfikacji połączenia

Warto w takiej sytuacji skorzystać z poniższego szablonu działania:

  • wejdź do panelu ustawień w swoim smartfonie;
  • przejdź do sekcji połączenia Wi-Fi;
  • usuń zapamiętaną sieć, z którą telefon próbuje się połączyć;
  • ponów próbę połączenia jeszcze raz;
  • jeśli będzie to konieczne – przeprowadź weryfikację zgodnie z instrukcjami, które wyświetlą się w formie komunikatu;
  • opcjonalnie zresetuj urządzenie i sprawdź, czy połączenie jest już aktywne.

Może się jednak zdarzyć, że z siecią, mimo że jest teoretycznie widoczna i dostępna, nie będzie w ogóle dało się połączyć. Powszechnym powodem takiej sytuacji jest przeciążenie sieci, czyli sytuacja, w której maksymalna liczba urządzeń nawiązała już z nią połączenie – i każda kolejna próba użycia Wi-Fi przez urządzenie spotka się z odmową.

Wówczas na ekranie smartfona, laptopa czy tableta może pojawić się komunikat widoczny przy ikonce połączenia sieciowego o treści: brak Internetu zabezpieczone.

Inną sytuacją, w której taki komunikat się wyświetli, jest zbyt słaba jakość połączenia internetowego w związku z np. niedostateczną przepustowością sieci (np. w tej chwili nie ma dostępnego połączenia z Internetem). Błąd odnoszący się do zabezpieczenia wynikać może również z błędnej konfiguracji IP. Wtedy należy wykonać ją ponownie.

Jak naprawić Internet z Wi-Fi w telefonie?

Jeśli Internet nie działa mimo połączenia z siecią Wi-Fi na smartfonie, to pierwszym krokiem powinno być zrestartowanie urządzenia.

Odłączmy również sieć w taki sposób, aby telefon przestał nieustannie ponawiać próby łączenia.

Problem z siecią może zniknąć po resecie, ale jeśli tak się nie stało, to użytkownik ma możliwość całkowitego usunięcia zapisanych konfiguracji sieciowych:

  1. przejdź do panelu ustawień,
  2. wejdź do sekcji ustawienia sieciowe,
  3. zresetuj wszystkie połączenia sieciowe (uwaga: wówczas usunięte zostaną zapisane hasła do innych, działających Wi-Fi).

Jeśli jesteś właścicielem routera, a problem dotyczy połączenia domowego, warto zresetować ustawienia routera i przemieścić się jak najbliżej niego (tak, aby sygnał był jak najmocniejszy).

Mimo podjętych prób nadal wpisuje poprawne hasło do wifi i nic…

Winowajcą takiej sytuacji może być uszkodzony moduł Wi-Fi w telefonie bądź problemy z zawirusowaniem pamięci. Jeśli nie możesz się połączyć z Wi-Fi mimo znajomości hasła, to odinstaluj także te aplikacje, które ostatnio pobrałeś na swój smartfon. Może się bowiem okazać, że któraś z nich w przebiegły sposób blokuje dostęp do Internetu. Ostatnią deską ratunku jest przywrócenie fabrycznych ustawień w telefonie. Jeśli to nie pomoże, warto oddać smartfon na gwarancję dokładnie opisując usterkę.

Warto wiedzieć, że jeśli sytuacja dotyczy nie jednego urządzenia, ale wielu – problem najpewniej tkwi w routerze. W takiej sytuacji sprawdź, czy wszystkie przewody są odpowiednio podłączone i w razie możliwości dokonaj ponownej konfiguracji sprzętu.

Dlaczego nie mogę połączyć się z Wi-Fi w laptopie?

brak połączenia Wi-Fi w laptopieProblem z uwierzytelnieniem Wi-Fi może pojawić się także w laptopie, wówczas błąd może dotyczyć zarówno połączenia sieciowego, jak i błędów systemu operacyjnego Windows 7, 10 czy innego, z którego korzystamy. Niemożność połączenia się z siecią bezprzewodową w Windows 10 może wynikać z uszkodzenia karty sieciowej czy braku aktualizacji sterowników. Przyczyny takich usterek, niestety, mogą się mnożyć.

Przede wszystkim należy sprawdzić, czy sterownik karty sieciowej jest uaktualniony do najnowszej wersji. Niekiedy system Windows nie może pobrać ustawień sieci z routera, wówczas należy zresetować ustawienia routera i ponowić próbę.

Korzystając z komputera z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows, mamy pięć sposobów na eliminację problemu z brakiem łączności:

  • Sprawdź, czy laptop nie ma włączonego trybu samolotowego. Jeśli taka funkcja jest aktywna – wyłącz ją i spróbuj ponownie połączyć się z siecią bezprzewodową.
  • Dokonaj resetu połączenia rozłączając się z siecią Wi-Fi, a następnie nawiązując ponowne połączenie.
  • Połącz się z siecią Wi-Fi w innej częstotliwości. W wielu miejscach publicznych sieci bezprzewodowe działają na dwóch częstotliwościach: 2,4 oraz 5 GHz. Jeśli jedna z nich nie funkcjonuje, wybierz alternatywną.
  • W niektórych laptopach należy włączyć odpowiedni przycisk umieszczony na obudowie, który pozwala na osiągnięcie łączności bezprzewodowej. Uruchom fizyczny przełącznik i spróbuj raz jeszcze połączyć się z siecią.
  • W przypadku, gdy wszystkie inne metody zawiodą, uruchom narzędzie Windows do rozwiązywania problemów z siecią. System może wykryć pojawiające się błędy oraz braki w aktualizacjach, które naprawi za pomocą wbudowanej aplikacji.
Kolejnym powodem dotyczącym braku połączenia internetowego w mieszkaniu może być błędna konfiguracja Domain Name Server. O ile tego typu przypadki są stosunkowo rzadkie, to niekiedy wynikają z aktywności programów wirusowych aktywnych na naszym komputerze. Mogą one blokować połączenie sieciowe wpływając na konfigurację DNS.

Problem ten może dotyczyć także awarii po stronie dostawcy Internetu, dlatego nie zawsze ponowna konfiguracja DNS przyniesie zamierzony skutek. Aby dokonać działań naprawczych należy wejść w ustawienia karty sieciowej (jest to opcja dostępna w panelu sterowania, w sekcji połączenia sieciowe). Klikamy na określone połączenie Wi-Fi prawym przyciskiem myszy, a następnie przechodzimy do właściwości. Wybieramy opcję dotyczącą protokołu w wersji 4, następnie znów przechodzimy do panelu właściwości. Klikamy „Użyj następujących adresów DNS” i wpisujemy powszechnie dostępny ciąg liczb (np. 8.8.8.8).

Wpisuję poprawne hasło do Wi-Fi i nic się nie dzieje – w czym tkwi błąd?

Brak akceptacji hasła do sieci bezprzewodowej może wynikać z niekompatybilnej metody szyfrowania połączenia przez router. Problem dotyczy przede wszystkim urządzeń przestarzałych, m.in. leciwych komputerów osobistych z podstawowymi kartami sieciowymi. Błąd może wynikać również z przypadkowego wybrania złego typu szyfrowania podczas konfigurowania routera – dotyczy to oczywiście sprzętów, które sami posiadamy.

Kłopot jest trudniejszy do wyeliminowania, jeśli pojawia się w przypadku próby łączenia się z publiczną siecią Wi-Fi, na którą nie mamy żadnego wpływu. W takiej sytuacji warto spróbować nawiązać połączenie za pośrednictwem innego urządzenia. Jeśli problem się powtarza, to najprawdopodobniej winowajcą takiej sytuacji jest nasze urządzenie mobilne.

Połączenie może być aktywne, ale sieć nie odpowiada na próby odświeżania i resetowania połączeń. Oznacza to, że ta sieć wifi nie ma dostępu do Internetu. Sytuacja może wynikać z tymczasowego obciążenia sieciowego. Inną przyczyną takiego problemu jest awaria występująca u dostawcy sieci.

Komputer z systemem Windows 10 – nie można połączyć się z tą siecią bezprzewodową

Podczas przeglądania sieci na urządzeniu podłączonym do zewnętrznej sieci Wi-Fi mogą pojawiać się błędy. Są nimi przeszkody zabezpieczające, które uniemożliwiają eksplorację zasobów internetowych.  Nasze urządzenie teoretycznie jest podłączone do sieci, ale Internet nie działa mimo potwierdzonego połączenia. 

Problemom tym często towarzyszy komunikat o treści błąd połączenia 010, który wyświetla się podczas wejścia na dowolną stronę internetową. Ta odpowiedź wskazuje, że nie masz możliwości korzystania z konkretnie tej sieci.

Co za tym idzie, z dużym prawdopodobieństwem Twoje dane uwierzytelniające API nie mają odpowiednich uprawnień dla uzyskania dostępu, które próbujesz zdobyć ładując witrynę online.

Jak zwiększyć sygnał internetowy routera w domu?

router-wifi-do-domuJak połączyć laptop z routerem bezprzewodowo, aby sygnał internetowy był równomiernie rozprowadzony po całym mieszkaniu? Router powinien być zainstalowany w centralnym miejscu mieszkania. Należy zwrócić uwagę, aby w jego sąsiedztwie nie znajdowały się żadne przedmioty, które mogłyby wpłynąć na generowanie zakłóceń sygnału. Im mniej fizycznych barier, w drodze od routera do urządzenia, tym lepiej. Funkcjonowanie niektórych sprzętów, np. kuchenek mikrofalowych, może w pewnym stopniu wpływać na zakłócenia sygnału internetowego.

Kuchenka, podobnie jak router, korzysta z częstotliwości 2,4 GHz. Rozwiązaniem tego problemu jest ustawienie routera w wyższej częstotliwości, tj. 5 GHz.

Korzystając z sieci w laptopie lub komputerze osobistym warto zadbać o to, aby ustawienia zapory sieciowej były cały czas włączone. Firewall jest pierwszą linią obrony przed negatywnymi czynnikami pochodzącymi z ruchu internetowego.

Nie mogę połączyć się z routerem – szybkie podsumowanie

Brak możliwości połączenia się z siecią bezprzewodową ma różną genezę. Może on wynikać z błędów konfiguracyjnych modemu lub telefonu, uszkodzenia tych sprzętów lub ogólną awarią sieci. Pierwszym krokiem, w celu wyeliminowania problemu, powinna być próba zresetowania i ponownej konfiguracji urządzeń.

Zobacz więcej wpisów z kategorii: Internet
Paweł Bocianowski Opublikowane przez:

Wielki fan nowych technologii od najmłodszych lat i poszukiwacz dobrych ofert. Posiadam wykształcenie ekonomiczne. Połączenie tych dwóch zainteresowań sprawia, że tropię, analizuję i próbuję odpowiedzieć na pytanie pt. „Jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby w określonym budżecie?”. Moją misją jest poszerzanie cyfrowej wiedzy Polaków i w ten sposób przeciwdziałanie zjawisku tzw. cyfrowego wykluczenia.  Efekty moich działań możesz śledzić na tym blogu. Miłego korzystania!

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *