Przeniesienie Internetu na inny adres to usługa dodatkowa, którą świadczy wielu operatorów telekomunikacyjnych. W dobie naszej wysokiej mobilności, nie tylko w ramach jednej miejscowości, wydaje się to dość oczywiste, choć nie wynika to z rozwiązań prawnych. Dzięki przeniesieniu świadczenia usługi stacjonarnej, możesz z niej korzystać na dotychczasowych zasadach, w nowym miejscu. Muszą być jednak spełnione pewne warunki, a w większości przypadków wiąże się z tym jednorazowa opłata.
- Ile kosztuje realizacja wniosku o przeniesienie Internetu?
- Jak długo się czeka?
- O czym jeszcze należy wiedzieć?
Tego dowiesz się z mojego dzisiejszego wpisu.
Przeniesienie Internetu stacjonarnego na inny adres – kiedy jest to możliwe?
Jakie warunki należy spełnić, by Internet został przeniesiony na nowy adres? Kiedy można złożyć wniosek? Przede wszystkim należy sprawdzić, czy na nowej lokalizacji możliwe jest podłączenie usług. Zrobisz to:
- Kontaktując się z operatorem telefonicznie
- Wykorzystując możliwość sprawdzenia poprzez formularz na stronie internetowej
W przypadku, gdy w nowym miejscu jest sieć, to nie powinno być problemu z przeniesieniem usług. Wystarczy, że zgłosisz się do operatora i ustalisz koszty oraz terminy.
Przeniesienie Internetu do innego lokalu – ile to kosztuje?
Cena wykonania tej usługi zależna jest od cennika operatora. Dlaczego w czasach pełnej automatyki w ogóle trzeba za to płacić? Przede wszystkim dlatego, że:
- W większości przypadków konieczna będzie wizyta technika, przynajmniej w celu podłączenia modemu/routera w nowej lokalizacji, a być może także w celu odłączenia w starej. W nowej konieczna jest synchronizacja urządzenia końcowego z siecią, jego wstępna konfiguracja w porozumieniu z urządzeniami po stronie operatora
- Potrzebne jest wprowadzenie zmian w systemach urządzeń dostawcy usług. Zmiany te wykonywane są przez wykwalifikowanych pracowników
- Nierzadko konieczne jest także wykonanie potrzebnego okablowania w lokalu docelowym. Operatorzy nie tylko dostarczają sygnał „pod drzwi”, lecz także dbają, by router był prawidłowo podłączony w lokalu
Ile wynosi opłata za przeniesienie Internetu w inne miejsce? Od kilkudziesięciu do około 100 zł. Na przykładzie wybranych, dużych operatorów:
- Orange pobiera opłatę w wysokości 99 zł
- UPC wycenia przeniesienie Internetu na inny adres na 50 zł
- Vectra przeniesie usługi Internetu za 69,99 zł
- Inea uzależnia koszty przeniesienia od indywidualnych warunków infrastruktury. Samo zlecenie jest bezpłatne i nie będzie dodatkowych kosztów, jeśli podłączenie będzie wymagało tylko standardowych prac
Jak długo zajmuje przeniesienie Internetu na nowy adres?
Sama usługa przeniesienia nie jest bardzo czasochłonna. Tak naprawdę zależy od czasu montażu w nowym miejscu, a także wprowadzenia zmian w systemach dostawcy Internetu. Czasem to nawet kilka do kilkunastu minut. Należy jednak pamiętać, że operator musi zarezerwować na to środki, sprzęt oraz wykwalifikowanych pracowników.
Dlatego też maksymalny czas przeniesienia usług ustalany jest na dość długi. Operatorzy deklarują:
- Netia oferuje wykonanie zlecenia w terminie 21 dni od jego otrzymania
- Orange deklaruje, że wykona usługę w terminie do 30 dni od zlecenia
- UPC przeniesie usługi w terminie do 21 dni
Jak zatem widzisz, do przeniesienia usług należy się wcześniej przygotować i zgłosić je swojemu operatorowi. W ten sposób zostaną zaalokowane odpowiednie zasoby, a Ty bez problemów umówisz się z technikiem na dogodny termin.
W większości przypadków zlecenie będzie wykonane w czasie od jednego, do kilku dni roboczych. Zależeć to będzie od bieżącego obciążenia różnymi zleceniami i dostępności wykwalifikowanego personelu. Jeśli jednak planujesz przenosiny, to jestem pewien, że możesz zaplanować przeniesienie Internetu na inny adres z odpowiednim wyprzedzeniem 😊 Dzięki temu, przy sprawnie wykonanej usłudze przez dostawcę, nawet nie zauważysz żadnych niedogodności z powodu niedostępności usług .
Jak złożyć wniosek o przeniesienie Internetu?
Niezależnie od tego, czy korzystasz z usług Orange, Inea, Netii, a może UPC lub Vectry, należy przede wszystkim powiadomić operatora o chęci przeniesienia usług. Chęć taka powinna być poparta sprawdzeniem dostępności sieci w nowej lokalizacji. Jak to zrobić? Oto szczegóły:
- W UPC pod tym adresem możesz sprawdzić dostępność usług w wybranej lokalizacji. Następnie zadzwoń pod numer 813 813 813 lub odwiedź salon operatora, by zlecić przeniesienie
- Netia zachęca do skorzystania z numeru 801 802 803 lub skrzynki info@netia.pl. Sprawdzisz tam zarówno dostępność, jak i złożysz zlecenie przeniesienia. Przygotuj wcześniej dokładny, nowy adres, by konsultant mógł sprawdzić możliwość podłączenia
- Inea zaprasza do kontaktu w sprawie przeniesienia pod numerem 61 222 22 22
- Vectra wymaga wypełnienia pisemnego wniosku, dostępnego pod tym adresem oraz dostarczenia go w formie skanu na adres email biura obsługi lub osobiście
- Orange prosi w takiej sytuacji o zgłoszenie się do salonu lub kontakt pod numerem *100 dla klientów indywidualnych lub *600 (klienci biznesowi)
Przeniesienie Internetu do innego operatora
Czy taka zmiana jest standardową usługą naszych operatorów? Nie. Nie jest świadczone przeniesienie dostępu do globalnej sieci do innej firmy – w taki sposób, jak przeniesienie numeru komórkowego. Dlaczego? Oto powody:
- Usługi stacjonarnego dostępu do Internetu na wybranym adresie świadczone są z wykorzystaniem infrastruktury konkretnego operatora (okablowania, serwerów)
- Usługi świadczone są według wybranego cennika operatora oraz innych warunków, które są specyficzne dla jednej firmy. Mogą być podobne do innych ofert, ale na ogół występują różnice
- Operatorzy wykorzystują różny sprzęt, który najczęściej nie będzie prawidłowo pracował w sieci innego dostawcy usług
Dlatego też, jeśli chcesz przenieść się do innego operatora, należy najpierw rozwiązać umowę z dotychczasowym, a potem podpisać z nowym. Oczywiście kolejności tej nie musisz bezwzględnie zachowywać, jednak tylko wtedy unikniesz podwójnych opłat, od dwóch operatorów, za ten sam okres rozliczeniowy. Nie zaistnieje też konieczność prowadzenia dwóch równoległych okablowań. Co się w takiej sytuacji stanie? Poznaj szczegóły:
- Umowa z dotychczasowym dostawcą zostanie rozwiązana z zachowaniem okresu wypowiedzenia
- Technicy zabiorą sprzęt, np. router, lub otrzymasz prośbę o jego zwrot do siedziby (salonu) operatora
- Nowy operator umówi się z Tobą na instalację i po jej wykonaniu rozpocznie świadczenie usług
Przeniesienie światłowodu – najmuję nowe mieszkanie, przenoszę się w nowe miejsce
Omówmy teraz jeszcze jeden, dość szczególny przypadek. Zacznijmy od tego, że do podłączenia usług stacjonarnych potrzebne jest posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu. Może to być:
- Przydział ze spółdzielni mieszkaniowej
- Akt notarialny (na przykład zakupu)
- Umowa najmu lokalu
Powiedzmy, że korzystasz z umowy terminowej, promocyjnej, ale do jej zakończenia pozostało jeszcze sporo czasu, a jednocześnie tracisz tytuł prawny do lokalu (koniec najmu, sprzedaż). Chcesz przenieść usługi stacjonarne jakiegoś operatora na nowy adres. Z prawa telekomunikacyjnego nie wynika obowiązek operatora do przenoszenia usług. Czy w tym wypadku zapłacisz karę umowną?
Nasi operatorzy Internetu podchodzą do sprawy ze zrozumieniem. Dlatego też Twoja dotychczasowa umowa może być w takim wypadku rozwiązana bez ponoszenia kosztów wynikających z kar umownych (opłat dodatkowych za rozwiązanie umowy). Zadziała to jednak tylko wtedy, jeśli przedstawisz odpowiedni dokument oraz zdecydujesz się na podpisanie umowy w nowym miejscu. Jaka to będzie umowa – czy na pozostały ze starej umowy czas, czy na inny – to zależy od tego, jak porozumiesz się z przedstawicielem operatora. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem wydaje się umowa na tyle miesięcy, ile pozostało ze starej lokalizacji. Operator zaproponuje jednak prawdopodobnie nową, pełna umowę na cały okres promocyjny. W ten sposób jednak dostaniesz możliwość skorzystania z ciekawej oferty dla nowych abonentów.
Zobacz więcej wpisów z kategorii: Internet
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz