Współczesne telewizory, nie licząc modeli z najniższej półki, wyposażone są w łączność bezprzewodową. Znajdziemy w nich Bluetooth, a także WiFi. Dzięki tej pierwszej sieci podłączysz do TV myszkę, klawiaturę czy głośnik. WiFi zapewnia szybszą komunikację, dzięki czemu uzyskujemy dostęp do Internetu: serwisów streamingowych, gier i innych usług. Masz też możliwość wykorzystania sieci domowej, jeśli z takiej korzystasz, do wyświetlania na telewizorze treści z telefonu czy komputera.
Co zrobić, jeśli telewizor nie łączy się z WiFi? Jak zadziałać, gdy nie wykrywa sieci lub ciągle się rozłącza? Sprawdźmy to dziś razem.
Przyjrzymy się przyczynom takiej sytuacji i razem przejdziemy przez możliwe rozwiązania. Dzięki temu przywrócimy Ci możliwość cieszenia się szybko i sprawnie działającym WiFi w telewizorze. Do dzieła!
Brak Internetu w telewizorze – czy tylko tam?
Jeśli oglądasz film w popularnym serwisie streamingowym, np. Netflix, HBO czy na Youtube i nagle przestał się odtwarzać, a TV wyświetla błąd braku sieci, to przede wszystkim:
- Sprawdź inne urządzenia, podłączone do tej samej sieci
- Pamiętaj, żeby sprawdzić przede wszystkim te, korzystające z sieci bezprzewodowej
- Najlepiej zrób to, włączając te same treści, które są na TV
Czego się w ten sposób dowiemy? Sprawdzimy, czy problem występuje tylko w Twoim odbiorniku, czy może także w smartfonie lub komputerze. Jeśli tak jest i Twój telefon także nie działa w sieci domowej pobierając dane, oznaczać to może:
- Chwilowe problemy z siecią WiFi w routerze
- Problem z siecią Internetową – niektóre routery wyłączają sieć domową w trakcie problemów z połączeniem „na zewnątrz”
W tym wypadku poprawianie czegokolwiek w TV nie przyniesie żadnych rezultatów. Sprawdź proszę działanie swojej sieci, czyli routera. Być może wystarczy jego restart, czyli wyłączenie i włączenie ponownie. Jeśli nie, skontaktuj się z operatorem.
Telewizor łączy się z routerem, ale nie ma Internetu – co teraz?
Sprawdź proszę, czy problem z dostępnością Internetu dotyczy tylko telewizora. Może w tym samym czasie, z wykorzystaniem sieci domowej, nie możesz skorzystać z Internetu w telefonie lub komputerze? Jeśli tak, to problem leży po stronie dostawcy, ewentualnie routera. Jego restart może pomóc.
Jeśli jednak tylko Twój TV nie może korzystać z sieci, to najlepiej wykonać jego restart i ponowne łączenie z siecią. Pamiętaj o kolejności:
- Na telewizorze wykonaj rozłączenie z WiFi
- Jeśli jest taka opcja, to wybierz, żeby TV zapomniał ustawienia sieci
- Wykonaj restart telewizora
- Odczekaj kilka minut po włączeniu, by wgrało się oprogramowanie
- Ponownie połącz z siecią i sprawdź, czy działa Internet
Telewizor nie widzi WiFi – co zrobić?
Masz pewność, że Twoja sieć WiFi działa, ponieważ korzystasz z niej na kilku urządzeniach. Wszystko jest w porządku. Jednak TV po włączeniu i próbie połączenia z siecią bezprzewodową w ogóle nie widzi jej na liście. Być może masz już za sobą próbę ręcznego wpisania ustawień sieci, jednak przy próbie połączenia nie ma pozytywnego skutku. Co w takiej sytuacji?
Przede wszystkim:
- Sprawdź w specyfikacji technicznej jakie sieci WiFi obsługuje Twój telewizor. Możliwe opcje to częstotliwości: 2,4 GHz oraz 5 GHz
- Po ustaleniu powyższego wejdź w konfigurację routera (na przykład przez przeglądarkę internetową na komputerze lub apkę w telefonie)
- Ustal proszę, jakie WiFi masz włączone w routerze
Najbardziej prawdopodobną przyczyną problemów było to, że TV obsługuje tylko sieć 2,4 GHz, a router miał włączoną tylko 5 GHz. W takim wypadku włącz także sieć 2,4 GHz i spróbuj ponownie wyszukać WiFi na TV. Oczywiście nie każdy router będzie mieć taką możliwość, jednak większość urządzeń z naszego rynku posiada obecnie wsparcie dla obu częstotliwości.
Telewizor widzi WiFi, ale nie łączy – jak się połączyć?
Jeśli Twój TV widzi sieć WiFi, ale każda kolejna próba połączenia nie kończy się sukcesem, to może to wynikać z kilku przyczyn:
- Błędu po stronie routera, który nie dopuszcza kolejnego urządzenia
- Błędnej identyfikacji telewizora w sieci bezprzewodowej
- Zbyt dużej liczby urządzeń w sieci
- Zakłóceń w przesyłaniu sygnału
- Zbyt dużej odległości od routera
Co w tej sytuacji zrobić? Oto instrukcja krok po kroku:
- Upewnij się, że TV nie znajduje się zbyt daleko od routera. Pamiętaj, że antena w telewizorze jest na ogół słabsza, niż np. w telefonie komórkowym czy komputerze. Optymalna odległość nie powinna przekraczać kilkunastu metrów. Przeszkody takie, jak ściany, będą bardzo przeszkadzać, szczególnie przy większych dystansach
- Sprawdź, czy masz ustawiony limit urządzeń w sieci WiFi. Popularną liczbą jest 8 i może być wpisana w ustawienia routera. Wejdź przez apkę lub przeglądarkę w panel konfiguracyjny sieci WiFi i zmień to ustawienie
- Jeśli powyższe nie pomogło, wykonaj restarty: zarówno routera, jak i telewizora. Oczywiście jeden restart (jednego urządzenia) powinien pomóc, ale dla pewności pozwólmy obydwu wgrać od nowa oprogramowanie
Restart routera przeprowadzisz według instrukcji, lub odłączając go od prądu. Podobnie postąpić możesz ze swoim TV. Ponowne uruchomienie znajdziesz w opcjach menu. W razie problemów po prostu odłącz odbiornik na chwilę od źródła zasilania. Po restarcie obydwu urządzeń TV powinien połączyć się z siecią WiFi.
Co, jeśli telewizor rozłącza się z WiFi?
Jeśli cieszysz się bezprzewodowym połączeniem z siecią domową i Internetem, jednak co jakiś czas TV rozłącza się z siecią, to warto zadziałać w ten sposób:
- Sprawdzić, w jakiej odległości znajdują się od siebie router i TV
- Upewnić się, że między nimi nie ma przeszkód takich, jak ściana (najskuteczniejszą barierą jeść ściana żelbetowa w tzw. starym budownictwie)
- Wykonać restart urządzeń
- Zmienić rodzaj sieci WiFi, jeśli to możliwe
Wiesz już, jak wykonać działania z pierwszych trzech punktów. A o co chodzi z sieciami? Jeśli masz za sobą lekturę wspomnianego przeze mnie wpisu to wiesz, że od częstotliwości sieci WiFi zależy jej zasięg i stabilność. Warto zatem w takim wypadku sprawdzić i ewentualnie zmienić ją na 2,4 GHz. Ma ona większy zasięg i jest dużo bardziej stabilna. Jednocześnie nie zauważysz w praktyce spadku prędkości.
Jak połączyć telewizor z Internetem – a może jednak przewodowo?
Jeśli stale korzystasz z aplikacji internetowych, serwisów streamingowych, to warto rozważyć podłączenie TV z routerem przewodowo. Oczywiście pod warunkiem, że obydwa urządzenia na to pozwalają i stoją stosunkowo blisko siebie, by kable nie rzucały się w oczy. Co dzięki temu zyskujemy? Przede wszystkim:
- Łączenie się bez żadnych dodatkowych konfiguracji
- Stabilność i szybkość połączenia
- Bezpieczeństwo – nikt nie będzie w stanie fizycznie wpłynąć na transfer router – TV
- Problemy z Internetem w TV mogą wystąpić wyłącznie, gdy wystąpi poważna awaria routera lub problem z Internetem w ogóle – kiedy nie będzie połączenia z siecią
Oczywiście wiem, że takie rozwiązanie wydaje się już przestarzałe, lecz jeśli masz możliwość ustawienia takiej konfiguracji, to warto z niej skorzystać 😊
Zobacz więcej wpisów z kategorii: Internet
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz