Nie zarejestrowano w sieci: co oznacza komunikat, dlaczego się pojawia i jak naprawić problem?

Jeśli dużo korzystasz ze swojego smartfona, to bardzo możliwe, że masz za sobą już spotkanie z komunikatem nie zarejestrowano w sieci. Znaczy on w praktyce tyle, co brak możliwości wykonywania połączeń, wysyłania czy odbierania SMS, a także korzystania z transferu danych internetowych. Dlaczego się pojawia, co oznacza i jak naprawić tak, by móc dzwonić? Zapraszam Cię do zapoznania się z moim poradnikiem

Opiszę za chwilę potencjalne przyczyny problemu z komunikatem nie zarejestrowano w sieci oraz możliwe rozwiązania. Być może łatwo poradzimy sobie, gdy według wszelkich danych Twoje urządzenie nie jest w sieci. I to niezależnie od tego, z jakiego telefonu korzystasz oraz u którego operatora masz numer!

nie zarejestrowano w sieci przyczyny

Co oznacza nie zarejestrowano w sieci?

Jakie są przyczyny, że widzisz komunikat nie zarejestrowano w sieci? Co mogło to spowodować? Zacznijmy od tego, co jest niezbędne, by móc korzystać z sieci komórkowej. Oto szczegóły:

  • Działający, włączony telefon (na przykład smartfon) ze sprawnym modułem sieci komórkowej
  • Zarejestrowana u operatora karta SIM, włożona w odpowiedni slot w telefonie
  • Przebywanie w zasięgu sieci, która działa prawidłowo

Wszystkie te warunki muszą być spełnione jednocześnie. Jeśli któryś z nich nie jest, to możesz zobaczyć wskazujący na to komunikat na ekranie swojego telefonu, na przykład informację o dostępności tylko połączeń alarmowych.

Nie zarejestrowano w sieci i przyczyny sytuacji

Przyjrzyjmy się możliwym, konkretnym przyczynom sytuacji, w której widzisz komunikat nie zarejestrowano w sieci. Co mogło się stać? Przede wszystkim:

  • Problem z telefonem
  • Problem z kartą SIM
  • Niewłaściwa komunikacja z siecią

Jak widzisz, przyczyny powiązane są nierozerwalnie z warunkami poprawnego korzystania z sieci komórkowej. To oczywiste, ponieważ jeśli jeden z nich nie jest wypełniony, to nie da się dzwonić. Możesz wtedy zobaczyć komunikat nie zarejestrowano w sieci.

Jak naprawić ten problem z brakiem rejestracji w sieci?

Jest kilka prostych rozwiązań, które możesz zastosować. Każde z nich może pomóc wyeliminować przyczynę. Najlepiej wykonać je w kolejności, którą za chwilę poznasz. Dlaczego? Ponieważ najprostsze rozwiązania podaję na początku. Te, które wymagają nieco więcej zachodu – później. Dzięki temu mój przewodnik jest najbardziej efektywny. A więc do dzieła ?

komunikat nie zarejestrowano w sieci

Urządzenie nie jest w sieci – rozwiążmy problem z telefonem

Jeśli masz komunikat nie zarejestrowano w sieci, korzystając z Orange, T-Mobile lub innej sieci, to zacznijmy od najprostszej czynności: restartu smartfona. Jak to zrobić? To bardzo proste:

  • Odblokuj swój telefon
  • Przytrzymaj przycisk włącznika przez czas do kilku sekund
  • Poczekaj, aż pojawi się na ekranie kilka opcji, w tym restart i wyłączenie, puść wtedy trzymany przycisk
  • Wybierz odpowiednią opcję na wyświetlaczu
  • Potwierdź jej wykonanie
  • Czekaj na ponowne włączenie się telefonu
Możesz także przytrzymać włącznik około 8-10 sekund. Jeśli to zrobisz, to telefon po prostu wyłączy się. Włączysz go przytrzymując ponownie ten przycisk. Nie polecam tej metody ze względu na to, że wyłącza ona system telefonu natychmiast, a nie zamykając go tak, jak to przewidział producent.

Po włączeniu się urządzenia sieć powinna zostać przywrócona. Jeśli nie, to zajmiemy się problemem bardziej dogłębnie.

Czy telefon czyta kartę SIM?

Przyjrzyjmy się karcie SIM. Trzeba zastanowić się nad dwoma zagadnieniami:

  • Czy karta SIM została zarejestrowana?
  • Czy karta SIM jest prawidłowo włożona i odczytywana przez telefon?

Zastanów się, czy używasz nowej karty SIM w ofercie przedpłaconej, czyli „na kartę”. Jeśli tak, to przed pierwszym użyciem należy ją zarejestrować. Można to zrobić choćby przez Internet, o czym pisałem w tym moim wpisie. Bez tego nie da się korzystać z usług komórkowych. Czy masz tę czynność za sobą? Jeśli nie, to dokonaj rejestracji swojego numeru na swoje dane i ponów próbę wykonywania połączeń.

Jeśli natomiast karta jest zarejestrowana (wcześniej była już używana), to być może powstał problem z jej odczytem w smartfonie. W takim wypadku restart, o którym pisałem, powinien pomóc. Jeśli nie, to należy wyjąć kartę, przeczyścić ja i ponownie włożyć do smartfona. Do jego wnętrza mogła dostać się wilgoć lub pył, które potrafią skutecznie zablokować komunikację SIM z urządzeniem W tym celu:

  • Wyłącz telefon
  • Za pomocą szpilki lub wyprostowanego spinacza wysuń tackę ze smartfona
  • Wyjmij kartę, przetrzyj ją suchą szmatką
  • Włóż ponownie do urządzenia, wsuwając tackę z kartą
  • Włącz smartfona

Pozostaje sprawdzić, czy komunikat nie zarejestrowano w sieci zniknął.

Awaria operatora jako przyczyna komunikatu nie zarejestrowano w sieci

Jeśli Twój telefon działa poprawnie i właściwie odczytuje kartę SIM, to możliwe, że problemu występują po stronie operatora. To bardzo prawdopodobne gdyż sieć komórkowa składa się z wielu elementów takich, jak:

  • Stacje bazowe, maszty
  • Serwery pośrednie, wzmacniacze sygnału
  • Centrale obsługujące większe regiony, a także urządzenia zarządzające całą siecią

To oczywiście uproszczone zestawienie. Zarządzanie siecią komórkową jest naprawdę skomplikowane, a awaria może wystąpić między innymi z przyczyn związanych z:

  • Warunkami pogodowymi
  • Błędami oprogramowania
  • Problemami z zasilaniem energią elektryczną
  • Błędami ludzkimi

Niewykluczone więc, że któryś z błędów czy problemów powoduje, że Twój telefon wyświetla komunikat nie zarejestrowano w sieci. Być może urządzenia po stronie operatora w danej chwili nie działają prawidłowo.

nie zarejestrowano w sieci co oznacza

Jak sprawdzić, czy tak się dzieje? Dobrą metodą jest skorzystanie z popularnego detektora awarii sieci downdetector.pl. Jest to serwis, który zbiera zgłoszenia na temat problemów z łącznością większości operatorów, rozrywkowych serwisów internetowych, czy choćby banków. Na tej podstawie, według ustalonych kryteriów, decyduje, czy można w danej chwili mówić o awarii dla wskazanego źródła. Wystarczy sprawdzić, czy jest obecnie dużo zgłoszeń dla Twojej sieci, w Twojej okolicy. Zobaczysz to na przejrzystym wykresie. Jeśli będzie rósł w ostatnich godzinach, to dugeruje, że u operatora coś jest nie tak, jak powinno.

Także Ty możesz dostarczyć informacje na temat awarii. W ten sposób poinformujesz innych użytkowników, że przyczyna problemu może nie leżeć po stronie ich urządzeń. Wystarczy, że wybierzesz rodzaj problemu czy typ usług, z których nie możesz w danej chwili korzystać.

Co, jeżeli problem się powtarza?

Jeśli zdarza Ci się częściej, że widzisz taki komunikat, to może sugerować, że jest coś nie tak z oprogramowaniem Twojego smartfona. Co w takiej sytuacji zrobić? Najlepiej wykonać aktualizację oprogramowania, by zgodnie z wytycznymi producenta dostarczyć mu najnowsze poprawki dotyczące ogólnej pracy oraz bezpieczeństwa. Jak to wykonać? Po kolei:

  • Wejdź w Ustawienia
  • Wybierz opcję O telefonie
  • Naciśnij przycisk Aktualizacje oprogramowania lub opcję z Wersją oprogramowania
  • Otrzymasz komunikat o możliwych aktualizacjach
  • Potwierdź ich instalację
Jeśli na ekranie pojawi się pytanie o aktualizacje automatyczne w przyszłości, to polecam skorzystanie z tej opcji. Dzięki temu nie będziesz się już nigdy martwić o poprawne działanie większości funkcji smartfona.
Zobacz więcej wpisów z kategorii: Telefony i operatorzy
Paweł Bocianowski Opublikowane przez:

Wielki fan nowych technologii od najmłodszych lat i poszukiwacz dobrych ofert. Posiadam wykształcenie ekonomiczne. Połączenie tych dwóch zainteresowań sprawia, że tropię, analizuję i próbuję odpowiedzieć na pytanie pt. „Jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby w określonym budżecie?”. Moją misją jest poszerzanie cyfrowej wiedzy Polaków i w ten sposób przeciwdziałanie zjawisku tzw. cyfrowego wykluczenia.  Efekty moich działań możesz śledzić na tym blogu. Miłego korzystania!

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *